Search
  • Liliana Dinescu

Creeaza-ti un obicei nou, plin de beneficii!

Updated: Nov 4, 2020


scrisul ca obicei nou plin de beneficii - liliana dinescu psiholog


Morning Pages (metoda lui Julia Cameron) / un exercitiu terapeutic


Primul lucru dimineata, dupa ce v-ati facut toaleta (fara sa va uitati inainte la telefon, laptop, etc): sa fie ceva simplu si atractiv de facut.

Scrieti 3 pagini A4, cu scris neprescurtat (fara “pt” In loc de “pentru”, etc) Scrieti tot ce va vine in minte, asa cum va vine in minte, efectiv goliti mintea de ganduri (din prezent ori din trecut). Si daca nu stiti ce sa scrietiincepeti scrieti chiar asa: “Nu stiu ce sa scriu in dimineata asta…” si continui sa scrii, pana umpli acele 3 pagini.



La ce ne ajuta, concret:

  1. Ne echilibreza

  2. Ne ajuta sa avem noi insight-uri

  3. Ne ajuta sa ne raspundem la unele intrebari

  4. Ne ajuta sa ne eliberam mintea de ganduri, poate unele toxice

  5. Ne stimuleaza creativitatea

  6. Alunga stresul

  7. Ne deschide noi orizonturi

  8. Identificam punctele sensibile si le transformam in avantaje

Ce s-a dovedit stiintific: Informatia redata in scris pe o foaie de hartie ne ajuta sa ne intiparim informatia mai bine in creer.

Celulele din creier sunt stimulate numai daca exersati zilnic scrisul de mana si apelati mai putin la tastatura. In felul acesta, ajutati creierul sa se concentreze mai bine.

Dar cel mai mare beneficiu ar fi legat totusi de faptul ca scrisul cu pixul, creionul sau stiloul utilizeaza o mai mare portiune de creier decat daca tastam digital.

Scrisul de mana stimuleaza memoria si celulele creierului, genereaza mai rapid ideile, imbogateste vocabularul, ajuta la relaxare si impune o anumita disciplina prin respectarea regulilor de redactare.

Este foarte important sa scrieti de mana zilnic pentru a evita transformarea functiilor creierului intr-un „handicap.”

18 views0 comments